Page 123 - KELOMPOK RESEARCH & PROFILE Prodi S3 Pendidikan Bahasa Inggris
P. 123
Utami, IGA Lokita P. (2015). Teacher Certification Program in Indonesia: Problems and
Recommendation for the Betterment of the Program. International Journal of English
and Education , 4(2): 471-481
Utami, IGA Lokita P. (2014). Students‟ response toward the implementation of paraphrasing
technique in English Poetry Class. Jurnal Pendidikan dan Pengajaran , 47 (1): 1-10
Utami, IGA Lokita P. (2012). Profil Masalah-Masalah yang dialami Mahasiswa Jurusan
Pendidikan Bahasa Inggris universitas Pendidikan Ganesha dalam Mengikuti
Perkuliahan Poetry [Profile of Problems experienced by the students of English
Education Department of Ganesha University of Education in Poetry Class]. Jurnal
pendidikan dan Pengajaran , 45 (3): 210-219
Utami, IGA Lokita P. (2012). Learning English Through Poetry for EFL Students. Jurnal
Bahasa dan Seni, 40 (1): 70-80
Utami, IGA Lokita P. (2012). Character Education Through Peer Assessment. Jurnal
Pendidikan Karakter, 2 (3): 258-268
Utami, IGA Lokita P. (2011). The effect of Peer Assessment on Students‟ Writing
Achievement with differing achievement motivation. Jurnal Ilmiah Pendidikan dan
Pembelajaran , 7 (2): 1-16
Utami, IGA Lokita P, Myartawa, I Putu N. (2010). Pengaruh Usia dan Strategi Berbahasa:
Sebuah studi pragmatik tentang Kesantunan berbahasa pada para penutur Bahasa
indonesia. [The influence of Age and Speaking Strategy: A pragmatic study of
Language politeness in the speakers of Bahasa Indonesia]. Jurnal penelitian dan
Pengembangan Pendidikan , 4 (3): 12-23.
Budasi, I Gede., Utami, IGA Lokita P., Widiartini, Ni Ketut. (2009). Profil penggunaan model
pembelajaran inovatif dalam proses pembelajaran bahasa inggris oleh guru-guru
sekolah dasar di kota Singaraja [Profile of using innovative learning model in English
learning process by elementary school teachers in Singaraja]. Jurnal penelitian dan
Pengembangan Pendidikan , 3 (1): 21-31
Utami, IGA Lokita P. (2006). A review of Cooperative Learning Method and skills of setting up
Cooperative Learning Session. Jurnal Pendidikan Bahasa Inggris dan Linguistic: Lingua
Scientia, 13 (2): 12-22
Untuk melihat lebih banyak publikasi Bu Lokita, siapa pun dapat mengunjungi profil
google scholarnya pada:
https://scholar.google.co.id/citations?user=FnrrjYoAAAAJ&hl=en
119